Sınıfın boyutları nelerdir?
Sınıfın genişliği, sınıf alanının farklı etkinliklere göre bölünmesi, sıcaklık, ışık, renkler, temizlik, estetik, akustik, öğretim araçları, öğrenci sayısı, öğrencilerin gruplandırılması, oturma düzeni gibi özellikler bu boyutta yer almaktadır (Başar, 2005, 7).
Sosyal sistem kuramı nedir?
Sosyal sistemler teorisi, sosyal çalışma uygulamasında değerlendirmenin temelini oluşturur. Bu teori, sosyal çalışana istemci sistemini ve sistemin çevredeki diğer sistemleri nasıl etkilediğini ve onlardan nasıl etkilendiğini değerlendirmek için bir çerçeve sağlar.
Okul yönetiminin boyutları nelerdir?
Bu boyutlar örgütsel, işlevsel, sosyal ve kişisel hedef boyutları olarak adlandırılmıştır. Adlandırılırken doktrinde ifade edilen amaçlar ve yönetim sürecinin amaçlarına ilişkin literatürdeki amaçlar kategorisi dikkate alınmıştır.
Sınıf yönetim modelleri nelerdir?
Sınıf yönetimi modelleri geleneksel, tepkisel, önleyici, gelişimsel ve bütünsel olmak üzere beş başlık altında ele alınmaktadır.
Sosyal kuramlar nelerdir?
Bu bağlamda, çalışma çağdaş sosyolojik teorileri esas olarak ve a priori olarak üç farklı türe ayırmaktadır: • “natüralist” veya “pozitivist” sosyolojik teori, • “hümanist” veya “yorumlayıcı” sosyolojik teori, • “değerlendirici” sosyolojik teori.
Sosyal hizmet sistem yaklaşımı nedir?
Sistem yaklaşımı, sosyal çalışmada yaygın olarak kullanılan yaklaşımlardan biridir. Bireye kendi çevresi içinde bakar ve bireyin etkileşimde bulunduğu veya dolaylı olarak etkilendiği tüm sistemleri inceler.
Sistem kuramının kavramları nelerdir?
Bunlar Bertalanfy’nin genel sistem teorisinin temel kavramlarıdır: sistem, alt sistem, çevre, girdi, çıktı, dönüşüm süreci, kapalı sistem, açık sistem, entropi, denge, durağan, dinamik denge. Genel sistem teorisinin gelişmesiyle birlikte Katz ve Kahn, organizasyonu açık bir sistem olarak tanımlarlar.
Örgütlerin boyutları nelerdir?
Organizasyonun boyutları: amaç, yapı, süreç, iklim.
Sınıf çevresinin temel ögeleri nelerdir?
Okulun yakın çevresi ailelerden ve öğrencilerin velilerinden oluşur. Uzak çevre ise okulun etkileşimde bulunduğu politik, sosyal, ekonomik ve kültürel çevreden oluşur. Yakın çevre, sınıf yönetimini uzak çevreden daha fazla etkiler.
Sınıf yönetimi kuramları nelerdir?
Sınıf yönetiminde genel olarak dört farklı yaklaşım bulunmaktadır: reaktif, önleyici, gelişim odaklı ve bütünsel yaklaşımlar.
Sınıf yönetimi unsurları nelerdir?
Yukarıdaki görüşlere dayanarak sınıf yönetimi süreçleri ve etkinlikleri şu başlıklar altında toplanabilir: program ve planlama, öğrenme ortamının düzenlenmesi, iletişim ve etkileşimin düzenlenmesi, öğrenme ve öğretme, beceri geliştirme, değerlendirme, zamanın kullanımı yani zaman yönetimi.
Okul yönetim biçimleri nelerdir?
Tüm bu görüş ve teorilerin etkisi altında, eğitim sisteminde gözlemlenen yönetim stillerini otoriter, koruyucu, destekleyici ve birlikçi olarak sınıflandırmak mümkündür. Bu dört yönetim stilinin dışında, okullarda ve bazı kamu kurumlarında dağınık yönetim de bulunmaktadır.
En etkili sınıf yönetimi yaklaşımı nedir?
Etkili sınıf yönetiminde öğretmenin, çocuklara uygun davranışları öğreterek, sınıfta ortaya çıkabilecek olası problem davranışları önleyerek ya da problem davranışlarla ilgilenerek çocuklar için uygun bir öğrenme ortamı yaratması beklenir.
Bir sınıf kaç kişi olmalı?
Buna göre, özel öğretim kurumlarında sınıf mevcutları okul öncesi eğitimde 20’yi, ilkokul, ortaokul, fen ve sosyal bilimler lisesi, mesleki ve teknik lise ile diğer okullarda ise 30’u geçemeyecek.
Sınıfta çok boyutluluk nedir?
Çok boyutluluk: Sınıfta birçok etkinlik aynı anda gerçekleştirilebilir. Bazı katılımcılar okur, bazıları yazar. Anlıklık: Olaylar sınıfta anında gerçekleşir ve ertelenemez. Açıklık: Sınıfta olan biten hakkında hiçbir gizlilik yoktur.
Sınıf yönetimi öğeleri nelerdir?
Yukarıdaki görüşlere dayanarak sınıf yönetimi süreçleri ve etkinlikleri şu başlıklar altında toplanabilir: program ve planlama, öğrenme ortamının düzenlenmesi, iletişim ve etkileşimin düzenlenmesi, öğrenme ve öğretme, beceri geliştirme, değerlendirme, zamanın kullanımı yani zaman yönetimi.
Etkili bir sınıf düzeni nasıl olmalı?
Etkili sınıf yönetimi: Çocukların etkinliklere katılımı yüksek, başarısı düşüktür. Öğretmen müdahalesi minimumdur. odaklı atmosfer.